Handig gedaan !
Waarom heb je het rooster weggehaald?
Was het geen optie om de tl erin te schroeven ?

Yup, in principe wel.
Lang verhaal:
"Vroeger" gebruikte ik cocopeat in deze bak.. toen de Griekjes nog kleiner waren en gedurende het jaar een langere periode binnen zaten.
De bodemlaag maakte ik bewust vrij dik, om te kunnen voorzien in de graafbehoefte van deze soort.
Gevolg: de "bodem" viel een stuk hoger uit.
Hierdoor zou de TL, wanneer geplaatst onderin het rooster, naar mijn smaak te laag hangen.
Mijn oplossing: de TL wat hoger hangen.
Had toentertijd een UV TL, waarbij natuurlijk rekening moet worden gehouden met de ideale hoogte voor optimale UV afgifte.
Dit hield in dat de TL itself moest hangen op de hoogte van het ventilatierooster.
Mijn actie: Rooster weggehaald en een selfmade lichtbak in elkaar geschroefd van wat oude planken (sprak MacGyver).
Het armatuur viel weg in die lichtbak, de TL hing er net onderuit... en kwam dus tussen de bovenste 2 glasplaten van het terrarium (ín de sleuf) te hangen. Op de ideale hoogte, bepaald vanaf de verhoogde bodemlaag.. Snap je?

Inmiddels zitten mijn dieren -voor zover mogelijk- fulltime buiten, dus een UV TL is niet meer benodigd.
Tijdens de overbrugging naar de winterslaap zitten ze in principe overdag in het terra, op een relatief dunne laag bodembedekking.
De ervaring leerde dat de dieren bij mij overdag weinig graven, maar net zo lief schuilden onder de dakpan in het verblijf.
Tijdens de overbruggings-periode naar de winterslaap verblijven de dieren 's nachts in een krat op onze slaapkamer. Uiteraard hebben ze hierin een zeer dikke laag bodembedekking. Zo kunnen ze zich voor de nacht diep ingraven.
Daarbij verblijven ze dan 's nachts in een ruimte die rond de 10 graden is...
Maar goed... Zoals de bak nú wordt gebruikt / ingericht, zou de armatuur dus zeer goed in het rooster bevestigd kunnen worden.