SCHILDPADDENNET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

147404 aantal berichten in 10965 topics door 1969 geregistreerde leden Nieuwste lid: schildpadDino
** STARTPAGINA FORUM HELP WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 Omlaag Print
Auteur Topic: Terug naar buiten  (gelezen 1349 keer)
Collin
Chelonoidis carbonaria
**

« Antwoord #15 Gepost op: 13 Maart 2010, 12:32:12 »

ben je van plan dit jaar ook geen eieren te incuberen van de grieken? als dit het geval is, zou je eventueel wat eieren willen doorverkopen aan mij zo dat ik deze zelf kan proberen uit te broeden? Mijn groep grieken is nog een jaar of twee te jong vandaar. en ik zou veel kunnen leren, aangezien jouw eieren anders toch vernietigd zouden worden.
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium Belgium

Centrochelys sulcata

« Antwoord #16 Gepost op: 13 Maart 2010, 12:38:55 »

ben je van plan dit jaar ook geen eieren te incuberen van de grieken? als dit het geval is, zou je eventueel wat eieren willen doorverkopen aan mij zo dat ik deze zelf kan proberen uit te broeden? Mijn groep grieken is nog een jaar of twee te jong vandaar. en ik zou veel kunnen leren, aangezien jouw eieren anders toch vernietigd zouden worden.
Ik krijg die vraag regelmatig, maar kan wettelijk gezien niet...
Hoofdoorzaak voor het niet incuberen (in uitzonderlijk geval wel voor eigen gebruik) van bijlage A dieren is dat in geval van verkoop (of gelijk welke andere transactie) al mijn ouderdieren gechipt moeten worden, wie zich profileert als tegenstander hiervan kweekt dus beter niet voor verkoop, schenking, ruil....(voor  Belgie !)
Eieren zijn afgeleidde producten, ook hiervoor is een CITES certificaat vereist bij transactie, en moet je dus toch je kweekgroep gaan chippen in dat geval...

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Collin
Chelonoidis carbonaria
**

« Antwoord #17 Gepost op: 13 Maart 2010, 12:43:30 »

klinkt logisch. wel spijtig, had fijn geweest. maar ja nog even geduld dan maar.
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium Belgium

Centrochelys sulcata

« Antwoord #18 Gepost op: 13 Maart 2010, 12:54:46 »

Ter info : Stel nu dat je ergens eieren kan bemachtigen en deze ook uitkomen...kan je er nog niks mee aanvangen omdat voor de aanvraag van CITES certificaten voor de jongen de CITES nummers/papieren en register van het ouderdier vereist zijn.
Verkrijgt men eieren via de legale weg (met certificaten !) dan worden de CITES nummers gebruikt van de ouderdieren van verkoper/schenker om certificaten voor de jongen op te maken, dit kan dus wel  knipoog
« Laatste verandering: 13 Maart 2010, 13:00:31 door kurtlippens » Gelogd

Collin
Chelonoidis carbonaria
**

« Antwoord #19 Gepost op: 13 Maart 2010, 13:05:06 »

en als men nu eieren van iemand krijgt, maar pas wanneer de jongen uitgekomen zijn de cites laat aanvragen door de persoon die de ouderdieren bezit en die dan overdraagt aan degene met de jongen. dat is toch ook legaal dan? of heb ik het mis
Franko
Chelonoidis carbonaria
**

beginner

« Antwoord #20 Gepost op: 13 Maart 2010, 13:12:49 »

Ik weet nog niet of ik mogelijkheid heb om buiten een extra lamp op te hangen....

mijn diertjes zijn van de zomer een jaar, ik wil wel een tuinkasje neerzetten. Wanneer zou ik ze naar buiten kunnen doen, eind april?
Hangt van het weer af, de eerste keer buiten zou ik een zonnige windstille dag uitkiezen, met temperatuur rond 20°C
Hangt erook vanaf welke temperatuur ze gewend zijn.

en dan moeten ze in de avond neem ik aan weer naar binnen?

Testudo hermanni boettgeri 0.0.2
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium Belgium

Centrochelys sulcata

« Antwoord #21 Gepost op: 13 Maart 2010, 13:13:47 »

en als men nu eieren van iemand krijgt, maar pas wanneer de jongen uitgekomen zijn de cites laat aanvragen door de persoon die de ouderdieren bezit en die dan overdraagt aan degene met de jongen. dat is toch ook legaal dan? of heb ik het mis
Nee, in dat geval vond een transactie plaats van een afgeleid product zonder de bijhorende certificaten....
Je moet dus eerst CITES certificaten hebben voor je er de straat mee opmag.
In praktijk eigenlijk moeilijk te verwezenlijken, tegen de tijd dat je de certificaten hebt is de broedduur voor een groot deel vertreken.
Ik ken toevallig wel een geval waar bij controle eieren werden aangetroffen zonder aanwezige ouderdieren, deze moesten terug naar de eigenaar...er waren ook nog andere gevolgen.

Kenneth
Dipsochelys dussumieri

Netherlands Netherlands

« Antwoord #22 Gepost op: 13 Maart 2010, 13:15:36 »

@ Franco..

Zolang te temperatuur 's nachts niet onder de 15 graden komt (ofwel in de open buitenlucht, ofwel in een geïsoleerde omgeving zoals een kasje), dan hoeven ze 's nachts niet naar binnen.

Daarom lees je ook veel dat mensen de dieren ook al vanaf 10 graden nachttemperatuur weer buiten plaatsen, maar het nachthok bijverwarmen tot minimaal 15 graden.

0.0.2 Testudo hermanni boettgeri
0.0.1 Kinosternon baurii
Collin
Chelonoidis carbonaria
**

« Antwoord #23 Gepost op: 13 Maart 2010, 13:31:40 »

wat omslachtig allemaal  bijleren/lezen
het zou toch eenvoudiger zijn moest de eigenaar van de dieren een schriftelijk bewijs meegeven voor de eieren en dan als later de (eventuele) jongen er zijn dan de cites documenten in orde brengen. want pak nu de cites worden eerst aangevraagd, ik veronderstel dat die voor de eieren ook 12,5 euro kosten, voor neem nu 6 eieren, dat is 75 euro. En achteraf blijkt dat geen enkel ei is uitgekomen dan zit je daar met cites die voor niks dienen en 75 euro die je kwijt bent. en nu ik het hier zo zelf schrijf, dan heb je blanco cites waar je bvb jonge wildvang dieren voor in de plaats kunt zetten. want een foto kon er alleen geweest zijn van de eieren en daar ben je niet veel mee. Die regels zijn goed bedoelt natuurlijk maar op deze manier kan men toch frauderen.
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium Belgium

Centrochelys sulcata

« Antwoord #24 Gepost op: 13 Maart 2010, 13:43:19 »

Die regels zijn goed bedoelt natuurlijk maar op deze manier kan men toch frauderen.
Nee, want die certificaten staan op datum, zodra de uiterlijke broedduur verstreken is ben je er niks meer mee, ze moeten dus ook terug na het vernietigen van onbevruchte eieren. (net als papieren van overleden dieren terug moeten)
Let op, de certificaten zijn ook slechts geldig voor de eieren (één volstaat wel voor een legsel denk ik ) kan je navragen bij FOD
Voor de jongen moet je weer nieuwe certificaten aanvragen, de oude (van de eieren) moeten terug naar het CITES bureau.

Collin
Chelonoidis carbonaria
**

« Antwoord #25 Gepost op: 13 Maart 2010, 13:52:15 »

1 document voor een legsel dat is aannemelijker, moest dit zo zijn. en frauderen kan men eigelijk altijd doen. uiteraard is dit bij mensen die de dieren zelf kweken niet het geval natuurlijk (hopelijk). En mensen die geen dieren bezitten kunnen ook geen cites aanvragen dus. Maar toch spijtig dat het zo omslachtig is, had graag eens een legsel uitgebroed. volgend jaar ms.
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium Belgium

Centrochelys sulcata

« Antwoord #26 Gepost op: 13 Maart 2010, 15:05:50 »

1 document voor een legsel dat is aannemelijker, moest dit zo zijn.

(één volstaat wel voor een legsel denk ik ) kan je navragen bij FOD
Om geen fouten te maken distantieer ik me van verdere uitspraken omtrent mijn bovenstaande citaat.
Volgende week leg ik de vraag voor bij FOD en laat hiervan de uitkomst weten  knipoog
« Laatste verandering: 13 Maart 2010, 15:15:20 door kurtlippens » Gelogd

Collin
Chelonoidis carbonaria
**

« Antwoord #27 Gepost op: 13 Maart 2010, 15:37:51 »

goed goed dan hoor ik het dan wel, merci
BARYONYX
Geochelone elegans
*

Belgium Belgium

« Antwoord #28 Gepost op: 3 Juni 2010, 21:29:11 »

om even terug te keren naar de foto's van kurt,

die warmtelamp heeft een wattage van 150, die produceert veel warmte, maar gaat die
warmte niet zomaar verloren omdat ze nergens op gericht is en toch een halve meter
van de grond hangt?

ik wil ook dergelijke constructie maken in mijn buitenverblijf, maar ik lig wat te knoeien
om een digitale thermostaat erbij te hangen zodat deze lamp kan uitspringen als ze een
bepaalde temperatuur heeft bereikt, want dergelijke lamp van 150watt zal wel serieus
warm worden en wat verbruiken als ze half de dag warmte afgeeft. Ik wil ze dus ook dichter
tegen de grond hangen zodat de dieren echt de warmte opvangen.

of weet jij perfect, op elk uur van de dag dat de lamp brand, hoe warm het eronder is? want
dan is een thermostaat onnodig en kan ik mijn constructie bouwen zonder thermostaat.

0.0.7 Marginata 0.0.1 Sulcata 0.0.3 Trionyx Spiniferus
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium Belgium

Centrochelys sulcata

« Antwoord #29 Gepost op: 10 Juni 2010, 20:06:10 »

om even terug te keren naar de foto's van kurt,

die warmtelamp heeft een wattage van 150, die produceert veel warmte, maar gaat die
warmte niet zomaar verloren omdat ze nergens op gericht is en toch een halve meter
van de grond hangt?

ik wil ook dergelijke constructie maken in mijn buitenverblijf, maar ik lig wat te knoeien
om een digitale thermostaat erbij te hangen zodat deze lamp kan uitspringen als ze een
bepaalde temperatuur heeft bereikt, want dergelijke lamp van 150watt zal wel serieus
warm worden en wat verbruiken als ze half de dag warmte afgeeft. Ik wil ze dus ook dichter
tegen de grond hangen zodat de dieren echt de warmte opvangen.

of weet jij perfect, op elk uur van de dag dat de lamp brand, hoe warm het eronder is? want
dan is een thermostaat onnodig en kan ik mijn constructie bouwen zonder thermostaat.
Even vermelden dat de serre slechts een dikke halve meter hoog is, de lamp hangt dus vlak onder het dak, lager kan niet gezien het dan veel te warm word op een kleine plaats (groep dieren is nogal groot, dus moet een groter oppervlak verwarmd worden.) Sowieso word de warmteplaat het meest gebruikt, een kap boven de lamp zou misschien wel beter zijn.
Ik maak geen gebruik van thermostaat, de serre is 240 x 180 cm, word dus niet te warm.

Pagina's: 1 [2] 3 Omhoog Print

« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[Vandaag om 07:46:40]

door coente
[Vandaag om 01:44:24]

[Gisteren om 23:30:26]

door Nicho
[Gisteren om 21:16:07]

door NicWill
[Gisteren om 21:01:49]

[Gisteren om 12:28:25]

door Tom O.
[Gisteren om 12:13:02]

door Tekje
[Gisteren om 11:55:49]

[Gisteren om 10:53:02]

[Gisteren om 10:21:39]

[Gisteren om 08:54:14]

[Gisteren om 08:18:18]

door KevinVH
[Gisteren om 00:48:30]

door Chills
[10 Februari 2012, 19:59:28]

door Elvis
[10 Februari 2012, 19:17:10]

[10 Februari 2012, 17:49:34]

[10 Februari 2012, 00:55:23]

door johnH
[ 9 Februari 2012, 08:36:14]

door johnH
[ 9 Februari 2012, 08:32:48]

door Tekje
[ 9 Februari 2012, 00:15:53]

[ 8 Februari 2012, 19:35:19]

door swif
[ 8 Februari 2012, 13:52:40]

door Tekje
[ 7 Februari 2012, 23:06:06]

door Kenneth
[ 7 Februari 2012, 11:32:05]

door Kenneth
[ 7 Februari 2012, 11:02:18]
SuperFora Opties
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
12 Februari 2012, 08:11:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 1969
Laatste: schildpadDino
Statistieken
Totaal aantal berichten: 147404
Totaal aantal topics: 10965
Vandaag Online: 94
Ooit Online: 520
(26 Juni 2007, 09:10:02)
Gebruikers Online